Turkey  United Kindom  WhatsAppÇocuk SağlığıE-SONUÇ
Hastane Randevu  Doktorlarımız Cevaplıyor  Hastane Bilgi


Sağlıklı yaşamak için, doğru beslenme alışkanlıklarının kazanıldığı bir zaman dilimi olmalıdır.Ve kazanılan doğru beslenme alışkanlıklarının yaşam boyu sürmesi gerekmektedir.

Özel Yalova Hastanesi Beslenme Ve Diyet Uzmanı Kamile Altın Sü ,'' Bahar geldi hepimizi bir telaş sardı kışın yüklerini bir an önce atmak, istediğimiz kıyafetleri rahat giyebilmek için bir takım diyet denemelerine başlıyoruz. Durun ve düşünün ! bütün kış kazandığımız veya önceden var olan fazla kilolarınızı bir çırpıda atmak kolay ve doğru değil. Size zarar verecek program ve ürünlerden uzak durmalısınız. Yanlış bir beslenmedavranışı, metabolizmanızda kalıcı bir hasar ve ömür boyu kilo problemi yaşamanıza sebep olabilir''dedi.

Açıklamalarına devam eden Diyetisyen Sü, kısa sürede örneğin haftada 2-3 kg, ayda 8-10 kg zayıflamayı hedeflemek sağlığınızı bozar ve yaşam kalitenizi düşürür. Çok düşük kalorili açlık diyetleri veya protein ağırlıklı, karbonhidratı yeterli olmayan diyetler vücutta kas ve su kaybına sebep olur.Kas ve su kaybı sonucu boşalan dokuların yerine hızla yağ depolanacak ve istenen sağlıklı görünüm elde edilemeyecektir.1 kg yağ yakabilmek için 7000 kalori açık gerekir.Bunun için de egzersizle 7000 kalori yakmak veya hergün 1000 kalori eksik yiyerek 7 günde 7000 kalori eksiltmek en doğru yoldur.Bu şekilde haftada 0,5-1,5 kg, ayda 2-4 kg zayıflamak mümkündür.Sağlığınızı,kaslarınızı, iç organlarınızı, yaşam kalitenizi ve en önemlisi de ruh sağlığınızı bozmak istemiyorsanız size uygun beslenme programı ile bu işe başlamalısınız. Sağlığınızın ve bedeninizin değeri 3-5 kg fazlalık veya 3-5 hafta daha kısa diyet yapmaktan çok daha değerli.Kendinize değer verin bedeninizin hak etmediği yanlış uygulamaları reddedin.Diyet sadece kilo vermek için yapılan bir uygulama değildir. Sağlıklı yaşamak için, doğru beslenme alışkanlıklarının kazanıldığı bir zaman dilimi olmalıdır.Ve kazanılan doğru beslenme alışkanlıklarının yaşam boyu sürmesi gerekmektedir.


Yasaklar başarısızlık getirir!

Sağlıklı bir vücut ağırlığının göstergesi tek başına kilonuz değildir.Yıllar önce ideal ağırlık boy uzunluğuna göre hesaplanmaktaydı ancak günümüzde birçok parametre göz önüne alınarak ideal kilo belirlenmekte.Vücut analizi yöntemi , kan tahlili ve bel çevresi ölçümleri ile hastalık riskleriniz değerlendirerek sizin için doğru kilo hedefleri belirlenebilmektedir. Bel çevresi kalp hastalığı ve diyabet riskini belirlemede önemli bir gösterge. Kadınlarda 82 cm, erkeklerde 94 cm sınırını geçmemesi gerekiyor.

Doğru yöntemlerle kilo hedefinizi belirledikten sonra,kişiye özel diyet programıyla hedefe doğru ilerleyebilirsiniz. Diyet sizin yaşam tarzınıza, beslenme alışkanlıklarınıza uygun, aç kalmayacak şekilde planlanmalı ve bir uzman tarafından belirli aralıklarda düzenli takip edilerek sürdürülmelidir. Bu takip sırasında karşılaştığınız sorunlar, beslenmenizde yapılması gereken değişiklikler uzman denetiminde davranış değişikliği kazanacak şekilde olmalıdır. Yasaklarla dolu bir program başarı şansınızı azaltacak tekrar tekrar kilo problemi yaşamanıza sebep olacaktır.

Tüm problemlerinize kilo verince düzelecekmiş gibi odaklanmayın.Özgüveninizi hiçbir zaman kaybetmeyin. Diyetteki hatalarınızı bir felaket olarak değerlendirmek yerine nedenlerini bulmaya ve aynı hataları tekrarlamamaya çalışın.Beslenmede düzen ve denge önemlidir, hamurişlerini fazla tükettiğiniz öğünden sonra aynı gün ekmek türü besinleri tüketmeyin ve mutlaka egzersiz yaparak vücudunuzun yağ depolamasına engelleyin.Kilo alınan ve harcanan enerji dengesinden ibarettir.Eğer yemeyi seviyoruz ve sağlığımızı bozmayı istemiyorsak mutlaka harcamak için gerekli çabayı da göstermeliyiz.


Diyet yaparken nelere dilkkat etmeliyiz?

  • 3-4 saat arayla düzenli beslenmek, kilo vermeyi ve kilo kontrolünü kolaylaştırır.
  • Günde en az 8-10 bardak su tüketmeyi unutmayın.
  • Günde en az 4-6 öğün beslenmek iştah kontrolünüzde size yardımcı olacaktır, uzun aralıklarla beslendiğinizde kontrolünüzü kaybedebilirsiniz. Yetersiz ve dengesiz beslenirseniz bazal metabolizma hızınız yavaşlar ve kısıtlı beslendiğiniz halde çok kolay kilo alabilirsiniz.
  • Düzenli besin alımı ve egzersiz sağlığınızı korumaya yardımcıdır.


Sabah egzersizi çok önemli!

Günde en az 30 dakika tempolu yürümek sağlığımızı korumak için gereklidir.

Egzersiz günün hangi saatinde olursa olsun yapılmalıdır ancak sabah egzersizi yağ yakımı için çok önemlidir.Sabah uyandığınızda 8-12 saatlik açlıktan sonra kanda dolaşan serbest yağ asidi miktarı yüksektir ve yağlar yakılmaya hazır halde dolaşmaktadır. Normalde egzersize başladıktan 18-22 dakika sonra yağ yakımı başlar, çünkü büyük yağ depolarının küçük yağ asitleri haline gelmesi için bu kadar zamana ihtiyaç vardır.Egzersiz, sabah erken aç karınla yapıldığında serbest yağ asitleri kanda bol miktarda bulunduğu için yağ yakımı daha çabuk başlar.

 

kamile su diyet

Özel Yalova Hastanesi

Sosyal Medya Hesaplarımız